05.12.2014

Редизайн підземного переходу на Полярній-Рокосовського у Києві

На перетині вулиць Полярної, Рокосовського та Бережанської на півночі Києва розташований один з небагатьох підземних переходів в цій місцевості. З трьох сторін перехрестя розташована житлова зона Мінського масиву. Перейти з північної частини вулиці Полярної на південну до гіпермаркету Сільпо можна тільки через нього. Потік люду інтенсивний.

DSC_2420 DSC_2437

Хвороба цього підземного переходу, як і багатьох подібних – це недоглянутість. Стіни викладені плиткою. З боку вхідних маршів вона позлущувалася від дії води і морозів. Всередині її структура нормальна. Але перехід забруднений і обмальований тегами (різновид графіті). Одну стіну з північної боку комунальники спробували пофарбувати. Однак графіті з’явилося знову. Орієнтовно рік тому в підземному переході зробили реконструкцію сходів. Це вже плюс. Але вигляд лишився незмінним. Кількість тегів на стінах росте.

perekhid-polyarna

Прошу не сприймати цей варіант як остаточний. Це була перша спроба візуалізації

Я хочу перефарбувати стіни. Але не просто перефарбувати, а впровадити єдину приємну концепцію дизайну і систему навігації на виходах. Дизайн повинен бути з одного боку не занадто примітивним, але, з іншого боку, не складним. Чому? Щоб потім його можна було легко відновлювати. Наприклад – це може якийсь повторюваний геометричний мотив, гра кількох кольорів. Можливо це модернові елементи з народного мистецтва, символи світобудови. А кольори для них підбираються за наперед визначеними кодами, аби потім їх можна було дозамовити і підмалювати за потреби. Тип фарби, скоріше за все – фасадний акрил. Для тих, хто захоче запропонувати свої варіанти дизайну, зверніть будь-ласка увагу на бажану стилістику.

Етапи втілення

  1. Дозвіл від комунальників (отримано)
  2. Анонс ідеї, єднання зацікавлених сторін, планування
  3. Розробка дизайну (це роблю або я, або людина чи кілька людей, які захочуть долучитися)
  4. Збір коштів, матеріалів, пошук/купівля фарб, супутніх матеріалів
  5. Визначення дати початку роботи (орієнтовно весна 2015 року)
  6. Втілення (можливо в кілька кроків).
  7. Післядизайнерські покращення (врахування побажань мешканців щодо інфраструктури переходу).
  8. Післямова. Підсумок та передача досвіду

Увага! Проект був призупинений в 2015 році. Не вистачило внутрішніх сил для його втілення, хоча ідея лишається актуальною. Опісля я ще придумав кілька візуалізацій.

Як долучитися

На етапі отримання дозволів і первинного планування важливо тримати зв’язок з людьми, яким цікавий цей проект. Тому я створив анкету, в якій можна вказати бажану роль в цьому проекті і залишити свої контакти. Щоб відкрити анкету, натисніть тут. Далі нова інформація з’являтиметься через розсилки, особливо важлива через дзвінки і шляхом публікації новин на цьому сайті, у моєму профілі на facebook і в фб-спільноті “Затишний під’їзд”. Для зв’язку пошта – bohdan@gmail.com.

Для чого я це роблю

Бажання змінити вигляд підземного переходу – це наступний крок у розгортанні особистого світогляду, за яким кожна людина при мінімальному бажанні і поштовху зсередини може сама змінювати простір довкола або запалити цим інших. Багато років тому мене зачепила “теорія розбити вікон”, за якою доглянутий простір зменшує відсоток ти, хто хотів би його псувати. Ще одним мотивом було те, що я вирішив не скаржитися на життя, а пробувати міняти те, що мені не подобається доступними мені методами. Першим кроком стала спроба змінити зовнішній вигляд під’їзду, у якому я живу. Підземний перехід на Полярній – це найближчий найбільш недоглянутий об’єкт від мого дому. Тому він і був обраний.

Передісторія

У жовтні 2014 року я подав запит на дозвіл через систему 1551. У зверненні до міської влади я наголосив, що проект втілюється за власні кошти, кошти друзів і можливих меценатів. Запит перенаправили на “Київавтодор”, який нібито є балансотримачем підземного переходу. Місяць відповіді не було. Аж поки я не передзвонив на гарячу лінію і не попросив переспрямувати запит на управління благоустрою. Мені нічого не пообіцяли і порадили писати прямо на ім’я мера в КМДА. Паралельно я розмістив прохання допомогти отримати дозвіл у себе на фейсбук-сторінці. За кілька днів через систему 1551 я таки отримав відповідь від міського управління благоустрою з великою кількістю тексту й витягами з розпоряджень КМДА. Суть тексту була в тому, що у об’єкта такий-то балансоутримувач. За проведеними конкурсами щодо реконструкції об’єкт вже передали інвестору. А, отже, треба звертатися до цих обох сторін. Плюсом відповіді було те, що в тексті було вказано, хто утримує цей перехід. Це комунальне підприємство «Шляхово-експлуатаційне управління по ремонту та утриманню автомобільних шляхів та споруд на них Оболонського району міста Києва». Скорочено – ШЕУ Оболонського району. КОли я їм передзвонив, то чоловік, який відповідає за роботу з гарячою лінією Києва сказав, що він знає ро це звернення, вже говорили з керівництвом і загалом не проти. Навіть будуть допомагати, якщо буде потреба. А дозвіл пообіцяв вислати через 2 тижні.

Поради від місцевих

На етапі підготовки вже виникло кілька побажань/порад від людей. По-перше, дехто висловився, що не проти подумати щодо дизайну, тому я відкритий до пропозицій. По-друге, декотрі мешканці висловили зауваження, що перехід не зручний для колясок (не врахована ширина між колесами). Це вже як наступні кроки вдосконалення переходу. По-третє, мені порадили перед фарбуванням помити стіни під високим тиском. Теж хороша ідея, але буде залежати від можливостей. По-четверте, потім треба буде щось думати з освітленням. Бо теперішні решітки ніби закликають “вкради цю лампочку, вкради”. Ще купа ідей виникне по ходу, але важливий сам процес.